PG Lots startades 1999 som ett bemanningsföretag nischat mot åkeribranschen då vi enbart hyr ut chaufförer. Idag har vi
fler verksamhetsben att stå på med egen åkeridel samt lager- och logistiktjänster. Sedan mars 2018 ingår PG Lots i Tempcon-koncernen. Vi är ca 60 anställda totalt men en liten administration. Vi behöver därför stärka upp kontoret med en ekonomiassistent. Dina arbetsuppgifter kommer vara omväxlande. Några av de arbetsuppgifter som kan komma att bli aktuella är:
- Prissättning och faktureringsunderlag.
- Uppföljning och avstämning av avräkningar från våra leverantörer.
- Orderinlägg och kvittenssökning.
- Ansvara för uppföljning av kör- och vilotider.
- Fakturakontroll.
- Fraktsedelshantering.
- Ansvara för inköp av kontorsmaterial.
- Posthantering.
- Övriga administrativa och andra uppgifter.
Vi söker dig som är noggrann och positiv som person och som gillar att arbeta brett. Du ska ha ett flexibelt förhållningssätt. Vi erbjuder en tjänst där du får inblick i hela verksamheten. Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta vd Mikael Carlsson på telefon 013-23 68 12 eller via mejl; mikael@pglots.se
Ansök tjänsten genom att mejla cv och ett kort personligt brev till mikael(a)pglots.se. Vi gör löpande urval och kallar till intervju så sök redan idag om du är intresserad.